tocTable of Contents
clearHide
ZARZĄDZANIE PLACÓWKĄ
Dom Pomocy Społecznej. Magazyn Dyrektora»wrzesień-październik 2022
Dom Pomocy Społecznej. Magazyn Dyrektora»wrzesień-październik 2022

Rejestr umów

Od 1 lipca 2022 r. miał zacząć obowiązywać art. 34 ust. 1 pkt 12 oraz art. 34a Ustawy o finansach publicznych nakładający na jednostki sektora finansów publicznych obowiązki związane z udostępnianiem danych do rejestru umów. Jednakże 9 czerwca 2022 r. Sejm przyjął Ustawę o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw, na mocy której zmodyfikowano datę utworzenia rejestru umów. Zgodnie z aktualnym stanem prawnym powyższy obowiązek powstanie dopiero od 1 stycznia 2024 r. Na czym będzie on polegał?Michał Łyszczarz
Do wspomnianego wyżej rejestru umów mają trafić dane dotyczące umów zawieranych przez jednostki samorządowe, które zgodnie z art. 4 ust. 1 Ustawy o finansowaniu zadań oświatowych są jednostkami budżetowymi i w związku z tym należą do sektora finansów publicznych, a więc obowiązek publikacji danych w rejestrze umów dotyczyć będzie również...

  • Michał Łyszczarz
    AuthorMichał Łyszczarz
    Prawnik, autor publikacji z zakresu prawa samorządu terytorialnego i finansów publicznych, pracuje w Urzędzie Miasta w Dąbrowie Górniczej