tocTable of Contents
clearHide
PORADY SPECJALISTY
Przedszkole»Listopad 2024
Przedszkole»Listopad 2024

Gdy nadchodzi kryzys…

W życiu jednostki lub całego społeczeństwa zdarzają się czasem sytuacje nagłe, które burzą nasz dotychczasowy świat. Przykładem może być powódź, która we wrześniu 2024 r. dotknęła południowo-zachodnią Polskę. Mimo że mieszkańcy zalanych terenów bezpośrednią walkę z żywiołem szczęśliwie mają już za sobą, to nadal muszą sobie radzić ze skutkami tych wydarzeń – także tymi psychologicznymi. A obserwatorami ich działań są dzieci, które również potrzebują wsparcia w radzeniu sobie z lękiem i stresem. Jak rozmawiać z najmłodszymi na temat powodzi i jak pomóc im odzyskać poczucie bezpieczeństwa?
Omawiana w artykule sytuacja kryzysowa – a za taką niewątpliwie należy uznać powódź – nie dotyczy jedynie dzieci z obszarów bezpośrednio dotkniętych zagrożeniem, chociaż oczywiście dla nich jest ona najtrudniejsza. Bliscy im dorośli byli lub nadal są zajęci ratowaniem mienia, usuwaniem skutków zalania i szacowaniem strat. Jednocześnie zmagają się...

  • Aleksandra Kubala-Kulpińska
    AuthorAleksandra Kubala-Kulpińska
    Pedagog, terapeuta pedagogiczny, psychotraumatolog, trener, specjalista ds. edukacji i rehabilitacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, autorka programów profilaktycznych, materiałów szkoleniowych oraz publikacji dla rodziców, uczniów i nauczycieli, współtwórca kampanii społecznych, promotorka wysokiej wrażliwości jako zasobu, założycielka Pracowni Pedagogicznej. W swojej codziennej pracy wspiera rodziców, uczniów i nauczycieli