tocTable of Contents
clearHide
PORADY SPECJALISTY
Sygnał. Magazyn Nauczyciela»styczeń 2025
Sygnał. Magazyn Nauczyciela»styczeń 2025

Syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych

Syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych może dotyczyć nawet 50 proc. dzieci zdolnych. Uczniowie, którzy się z nim mierzą, mają świetne możliwości intelektualne i osobowościowe, posiadają wiele różnych umiejętności, a mimo to zmagają się z trudnościami w nauce. Syndrom może mieć swoje źródła w trzech głównych obszarach: osobowościowym, rodzinnym oraz szkolnym. Każdy z nich w istotny sposób wpływa na zdolność uczniów do pełnego wykorzystania swojego potencjału intelektualnego w środowisku edukacyjnym.
Zosię poznałam, kiedy miała 11 lat – to wtedy trafiła po raz pierwszy do mojego gabinetu jako uczennica mająca trudności w nauce. Problem ten został mi zasygnalizowany przez wychowawczynię, która uczyła Zosię matematyki. Zanim podjęłam pracę z dziewczynką, przeprowadziłam rozmowy ze wszystkimi uczącymi ją nauczycielami oraz z poprzednią...

  • Aleksandra Kubala-Kulpińska
    AuthorAleksandra Kubala-Kulpińska
    Pedagog, terapeuta pedagogiczny, psychotraumatolog, trener, specjalista ds. edukacji i rehabilitacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, autorka programów profilaktycznych, materiałów szkoleniowych oraz publikacji dla rodziców, uczniów i nauczycieli, współtwórca kampanii społecznych, promotorka wysokiej wrażliwości jako zasobu, założycielka Pracowni Pedagogicznej. W swojej codziennej pracy wspiera rodziców, uczniów i nauczycieli