Syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych
Syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych może dotyczyć nawet 50 proc. dzieci zdolnych. Uczniowie, którzy się z nim mierzą, mają świetne możliwości intelektualne i osobowościowe, posiadają wiele różnych umiejętności, a mimo to zmagają się z trudnościami w nauce. Syndrom może mieć swoje źródła w trzech głównych obszarach: osobowościowym, rodzinnym oraz szkolnym. Każdy z nich w istotny sposób wpływa na zdolność uczniów do pełnego wykorzystania swojego potencjału intelektualnego w środowisku edukacyjnym.
Zosię poznałam, kiedy miała 11 lat – to wtedy trafiła po raz pierwszy do mojego gabinetu jako uczennica mająca trudności w nauce. Problem ten został mi zasygnalizowany przez wychowawczynię, która uczyła Zosię matematyki. Zanim podjęłam pracę z dziewczynką, przeprowadziłam rozmowy ze wszystkimi uczącymi ją nauczycielami oraz z poprzednią...