tocTable of Contents
clearHide
PRAWA BELFRA
Sygnał. Magazyn Nauczyciela»styczeń 2025
Sygnał. Magazyn Nauczyciela»styczeń 2025

Wewnątrzszkolny system oceniania

Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego stanowią integralną część statutu szkoły i – podobnie jak statut – powinny one podlegać regularnej aktualizacji. Zadaniem nauczycieli jest przede wszystkim konsekwentne respektowanie wspólnie ustalonych reguł. Każdy przedmiot ma swoją specyfikę i konkretne wymagania, dlatego duże znaczenie ma, aby obowiązujące w placówce zasady oceniania uwzględniały tę różnorodność i były dostosowane nie tylko do zmieniających się przepisów prawa oświatowego, lecz także potrzeb uczniów oraz nauczycieli.
Należy wyraźnie podkreślić, że wewnątrzszkolny system oceniania lub szkolne zasady oceniania powinny być integralną częścią statutu (art. 44b ust. 10 Ustawy o systemie oświaty oraz art. 98 ust. 1 pkt 8 Ustawy Prawo oświatowe). Obowiązują one na wszystkich przedmiotach, a tzw. przedmiotowe zasady oceniania nie są obowiązkowe i dyrektor nie musi...

  • Elżbieta Rzepecka-Roszak
    AuthorElżbieta Rzepecka-Roszak
    Dyrektor szkoły podstawowej, ekspert ds. awansu zawodowego oraz edukator ośrodka doskonalenia nauczycieli, laureatka Ogólnopolskiego Programu „Twórczy nauczyciel – Twórcza Edukacja”