tocTable of Contents
clearHide
PORADY SPECJALISTY
Szkoła. Miesięcznik Dyrektora»listopad 2024
Szkoła. Miesięcznik Dyrektora»listopad 2024

Lęk matematyczny

Stresorem, który przynosi lęk, może być wszystko, co zakłóca wewnętrzną równowagę potrzebną dziecku do poradzenia sobie z codziennymi wyzwaniami. Problemy z matematyką bywają jednym z takich wyzwań. Jakie czynniki wpływają na to, że niektórzy uczniowie z przerażeniem myślą o algebrze czy geometrii? I co my jako dorośli możemy zrobić, aby zmienić myślenie młodych ludzi o matematyce?
Zacznijmy od lęku. Wiemy, że różni się on od strachu, mimo że jest podobnym stanem emocjonalnym. Strach wynika z obecności realnego zagrożenia, lęk zaś dotyczy sytuacji wyobrażonych, rozpoznawanych często bezpodstawnie lub nieadekwatnie do okoliczności. To specyficzny, utrzymujący się dłużej obniżony nastrój. Dominuje w nim poczucie silnego...

  • dr Iwona Milewska
    Authordr Iwona Milewska
    Doktor nauk medycznych i o zdrowiu, mediatorka, członkini rady programowej Fundacji Fascynacje. Praktyk terapii IFS i empatycznej komunikacji opartej na metodzie Marshalla Rosenberga. Prowadzi warsztaty i szkolenia z komunikacji, rozwiązywania konfliktów oraz indywidualne sesje terapeutyczne