tocTable of Contents
clearHide
PRAWO
Szkoła. Miesięcznik Dyrektora»styczeń 2023
Szkoła. Miesięcznik Dyrektora»styczeń 2023

Przejście pracownika na emeryturę

Przejście pracownika na emeryturę to jeden z ważniejszych etapów w jego życiu. Oczywiście dla dyrektora jest to również istotna zmiana, ponieważ wiąże się z odejściem z zespołu doświadczonej osoby. Należy też pamiętać, że w związku z przejściem pracownika na emeryturę na pracodawcy ciążą pewne obowiązki, związane głównie z koniecznością zgromadzenia niezbędnej dokumentacji.
Regulacje art. 125 Ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych wskazują, że do obowiązków pracodawców względem odchodzącego na emeryturę pracownika należy m.in. przygotowanie wniosku o emeryturę i przedłożenie go za zgodą pracownika organowi rentowemu nie później niż na 30 dni przed zamierzonym terminem przejścia pracownika...

  • Marcin Majchrzak
    AuthorMarcin Majchrzak
    Radca prawny oraz członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Świadczy pomoc prawną w ramach własnej kancelarii doradztwa prawnego. Jest autorem licznych opracowań i artykułów z zakresu tematyki kadrowo-płacowej, prawa związkowego oraz prawa oświatowego