Kompetencje kluczowe we współczesnej szkole
Nauczyciele powinni stworzyć takie warunki i przestrzeń, aby uczniowie na każdym etapie edukacyjnym mogli niezbędne w życiu kompetencje kluczowe rozwijać w szkole. W tym zakresie warto, aby dyrektor uczynił kompetencje kluczowe tematem dyskusji, aby stały się one podstawą do wymiany doświadczeń, przedmiotem pracy zespołów, były uwzględniane w lekcjach koleżeńskich i przedmiotem wewnątrzszkolnego doskonalenia, a także brane pod uwagę przy ocenie pracy i awansie zawodowym.
Zalecenie Rady Europejskiej z dnia 22 maja 2018 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2018/C 189/01) wymaga kształcenia wszystkich młodych ludzi w celu rozwijania kompetencji kluczowych na poziomie dającym im odpowiednie przygotowanie do dorosłego życia oraz stanowiącym podstawę dla dalszej nauki i życia...